مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري:
بزرگترين پل زيرقوسي کشور تا پايان خرداد به بهرهبرداري ميرسد
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به روند پيشرفت فيزيکي پروژه احداث جادههاي جايگزين کارون 4 پيشبيني ميشود اين پروژه تا پايان خرداد امسال به بهرهبرداري برسد.
به گزارش
سلام لردگان، به نقل از روابط عمومي ادارهکل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري، قاسم قاسمي با اعلام اين خبر اظهار داشت: با بهرهبرداري از پل قوسي ايجاد شده بر روي درياچه سد کارون 4 شاهد کاهش بار ترافيکي و افزايش ايمني محور ارتباطي بروجن- لردگان- ايذه از يک سو و تسهيل در تردد مردم شهرستانهاي اردل، فارسان، کيار و شهرکرد از سويي ديگر خواهيم بود.
وي افزود: بازگشايي اين محور ارتباطي نقش مهمي در ارتباط زميني کشور به ويژه براي تسهيل در رفت و آمد مردم استانهاي خوزستان و چهارمحال و بختياري دارد.
قاسمي با تشريح مشخصات فني اين پروژه، گفت: اين مسيرهاي جايگزين به طول 10 کيلومتر و 200 متر در مسير کوهستاني و شامل هفت رشته تونل است که طولانيترين آنها 570 متر طول دارد.
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري به مشخصات پل کارون 4 اشاره و تصريح کرد: اين پل 3 هزار و 875 تني بر روي درياچه کارون 4، به عنوان مسير جايگزين شهرکرد- ايذه در استان چهارمحال و بختياري احداث شده است.
قاسمي خاطرنشان کرد: پل کارون 4 به دليل برخورداري از طول عرشه 378 متري، طول دهانه 300 متري و ارتفاع 62 متري از سطح درياچه سد، عنوان بزرگترين پل زيرقوسي کشور را از آن خود کرده است.
انتهاي پيام/